Thursday, July 30, 2009

Roti Kaya

Huhu huduhnya roti aku :(


Close up sket roti yang paling cantik diantara yang huduh ni...
Apsal la buruk benor rupa roti aku tuh! Siap dengan terburai isi kat dalam lagi, inti kaya dengan kacang merah. Ni kes tak pandai nak balut inti, habis terkeluar-keluar inti tu... Doh dah ok, lembut, rupa ja yang tak menarik tertarik hehe... Tapi alhamdulillah habis jugak roti yang tak cantek ni :)
Bun
2 cawan tepung roti
1 cawan tepung gandum
2 sudu besar susu tepung
1 sudu kecil yeast kering
2 sudu kecil gula
1 biji telur
100-150 ml air
1 sudu kecil butter
- campur semua bahan kering, ratakan
-masukkan telur
-masukkan air sedikit demi sedikit sehingga membentuk doh
-masukkan butter dan uli hingga sebati dan kental
-rehatkan 1 jam
-bentukkan doh
-rehatkan lagi lebih kurang 30- 50 minit
-bakar 180 c 25-30 minit

1 comment:

MATA GEMBIRA said...

takpa kak lin...apa ada pada rupa..yang penting SEDAAAPPP

You might also interested about these...

Blog Widget by LinkWithin