Monday, July 13, 2009

Pizza lagi...




Buat pizza lagi untuk anak2... tapi kali ni buat doh sendiri lak, and also kali ni guna sos spageti prego, sedap :) tapi untuk doh tu aku guna resipi doh biasa, tak guna doh pizza pun...

Doh
250 g tepung
2 sudu besar susu tepung
1 1/2 sudu besar gula
1 sudu kecil yis
160 ml air
1 sudu kecil mentega


Topping
Sosej
Cheese
Sos spageti prego

-campurkan yis dengan sedikit air - biar berbuih
-campurkan tepung, susu dan gula
- masukkan yis
-masukkan air sedikit demi sedikit sampai jadi doh
-uli sampai tak melekat di tangan
-masukkan mentega dan uli lagi sampai kental
-rehatkan doh selama 1 jam
-bentukkan bulat dan leperkan (untuk letak topping)
-sapu sos prego
-susun sosej
-carikkan cheese n letak atas sosej
-bakar 25-30 minit

Rezeki di petang Jumaat (ke petang sabtu?)


Jiran sebelah rumah, Cik Sue yang kecik molek bagi, Fawaz p kebun katanya :) tenkiu Sue... Ada rambutan, manggis n langsat. Rambutan tu dah tinggal sebiji, tak sempat nak diselamatkan, Aliff n Amzar dah pakat berebut-rebut :)

1 comment:

MATA GEMBIRA said...

jeleshnya tengok pizza nie..ainul curik respi yer

You might also interested about these...

Blog Widget by LinkWithin