Thursday, April 28, 2011

Kisah aku dan fondant :)

Alkisahnya....
Officemate aku mintak tolong buatkan kek hantaran tunang adik dia, barang semua dia beli dr kotak kek ke cake board ke ready made fondant ke bunga, aku tgl buat kek n balut kek tu dgn fondant ja... Aku pun on ja la since mmg aku teringin nak try main fondant sebenarnya...
Pada hari kejadian tu, aku buat Kek Alunan Kasih (resipi taken from here, thanks!) Kawan aku nak kek kecik tp tinggi sbb nak bg nampak bunga selonggok atas kek tu, ok no prob... Lepas salut kek dgn royal icing, aku canai fondant, ok no prob... Pastu transfer fondant ke atas kek n kemaskan fondant, ok no prob... Wah suka suka!!! Cantiknya kek bila dah salut fondant kan..... Pastu kemaskan bunga then cucuk atas kek n kemaskan lg, ok no prob... Syok nih dah berjaya buat kek fondant (walaupun fondant ready made hehe :)) Aku masuk tdo dgn hati yg berbunga2 hehehe.....
Esoknya bangun, jenguk fondant dulu... Cak! Pekabar awak hari ni... Incik fondant jawab "I ok, no prob...." Bila sampai ofis semua org suka :) of course la, kek fondant maa.... Tp bila ptg skit aku n kawan aku dah start risau... Fondant tu mcm dah crack sket :( alamak cemana nih...
Kawan aku bawak balik fondant tu ke Gopeng (kg dia kat Gopeng). Mlm tu dia call, katanya fondant tu dah pecah!!! Icing dah cair, berteraburan kuar cam larva gunung berapi.... Aku sgt sedey.... Cubaan aku kali pertama dgn fondant xmenjadi... Incik fondant, kita xde jodoh, maap yea.... Dalam hati dok fikir, nak mintak clash terus dgn incik fondant ka nak kena kenal hati budi dia dulu, hhhmm....

Gambar kat bawah ni masa incik fondant belum merajuk, gambar incik fondant merajuk lum dapat lagi, layannn.......


Kek alunan kasih, 6 layers







2 comments:

CT Delima said...

Assalamulaikum Lin

kak ct memang tak pernah sentuh fondant mahu pun nak cuba2 bermain fondant. masalahnya takut mcm ni lah. Tapi kak ct suka cara you tak putus asa. semoga lain kali Lin akan berjaya.. okey :DD

Salam kenal juga dari kak ct dan I followwwww!

RUZLINDA MUSTAFFA said...

salam kak ct...
thank u :) saya tak attend kelas, so kena try n error la sndr2 hehe... teringin nak p kelas tp sayang nak korbankan weekend, precious time dgn fmly :)

You might also interested about these...

Blog Widget by LinkWithin
Powered By Blogger